Afspraak maken

Afspraak maken

1. Weet u niet zeker of u naar de huisarts moet, kijk dan eerst op moetiknaardedokter.nl of Thuisarts.nl

Heeft u al gekeken op Moet ik naar de dokter of Thuisarts.nl? Niet in alle gevallen is een afspraak met de huisarts noodzakelijk.

U ziet op deze sites of een afspraak noodzakelijk is.

Moet ik naar de dokter? Thuisarts.nl

2. Online afspraak inplannen 

U kunt via MijnGezondheid.net of de MedGemak app online een afspraak maken. Dit kan 24 uur per dag en 7 dagen in de week. U kiest zelf met wie en wanneer. Als u de afspraak heeft gemaakt, staat deze direct in onze agenda. 

Wij stellen een beperkt aantal afspraaktijden per dag beschikbaar om online zelf een afspraak in te plannen.

Eén afspraak is bedoeld om één klacht te bespreken. Heeft u meerdere klachten of kan uw klacht niet wachten, neem dan telefonisch contact op met de praktijk.

Inloggen MijnGezondheid.netMeer informatie

3. Telefonisch

U kunt ook telefonisch een afspraak maken met uw eigen huisarts, in het keuzemenu kiest u dan voor 3. Twijfelt u over de ernst van uw klacht: neem dan telefonisch contact met ons op. Bij medische spoed: kies in het keuzemenu nummer 1 of bel in levensbedreigende situaties altijd 112.

073 - 549 2517

Houd u er a.u.b. rekening mee dat op maandagochtend het ontzettend druk kan zijn aan de telefoon. Als uw afspraak kan wachten, probeer deze eventueel zelf in te plannen via MijnGezondheid.net of bel op een andere dag.

Wanneer u onze praktijk belt, krijgt u één van de praktijkassistentes aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen en u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Dat heet triage.  

Uiteraard doen de praktijkassistenten alles in samenspraak en overleg met uw huisarts. Triage zorgt ervoor dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment en bij de juiste hulpverlener. Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • De assistente overlegt direct met de huisarts indien er sprake is van een levensbedreigende situatie.
  • De assistente maakt een afspraak voor het spreekuur bij de huisarts, de praktijkondersteuner of bij haarzelf.
  • De assistente geeft u een advies. Dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts.
  • De assistente zal u vraag voorleggen aan de huisarts, u krijgt dan op een later moment antwoord.

Mocht u meerdere dingen willen bespreken dan zal de assistente, voor zover de beschikbaarheid het toelaat, een dubbele afspraak voor u maken. Om zoveel mogelijk patiënten de gelegenheid te geven de huisarts te bezoeken is het aantal dubbele afspraken per dag beperkt. Immers hoe meer dubbele afspraken per dag des te minder patiënten die dag bij de huisarts terecht kunnen. Soms kan het niet anders dat u wat vaker terug moet komen.